1C/600001-1C/601836 - Ouvrages imprimés (bibliothèque)

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Cote/Cotes extrêmes

1C/600001-1C/601836

The type project book

Cote/Cotes extrêmes

1C/601741

Identificateur de la ressource ISBN

978-0-13-681604-1

Modalités d’acquisition

achat

Mention de responsabilité

Nigel French, Hugh D'Andrade

Langue des unités documentaires

anglais

Lieu de publication, production et/ou distribution

San Francisco, CA

Nom d’éditeur, producteur et/ou distributeur

NEW RIDERS

Date de publication, production et/ou distribution

2021

Conditions d'accès

NC Documentation interne

Localisation

Bureau responsable expositions

Type de présentation matérielle et importance matérielle

broché

Pagination

1 vol. (277 p.)

Présence d'illustration

ill. en coul.

Composition du matériau

papier

Dimensions et unité de dimensions

20 x 25 x 1

Notes sur la zone du titre et de la mention de responsabilité

Typographic projects to sharpen your creative skills and diversify your portfolio

Notes sur la zone de la publication, production, distribution, etc.

cop. 2021

Notes sur le contenu

Index

Notes sur la zone de l’identificateur de la ressource et des modalités d'acquisition

Inv. AML : 10271

Note de résumé

Des projets typographiques pour affiner votre créativité et diversifier votre portfolio. Manuel pratique de typographie et de graphisme comportant de nombreux exemples. Whether you are a seasoned pro looking to brush up your portfolio, or a novice with a laptop full of design software you haven't yet mastered, this book has you covered. In dozens of projects, the authors guide you through the nitty-gritty details of book design, magazine layout, poster production, and all manner of print projects, from start to finish. The Type Project Book is loaded with tips and insider knowledge that will help you hone your design skills, deepen your type knowledge, and nerd out on the history of graphic design. Each section is a deep dive into real-world design projects from working designers: a cookbook; a letterpress gig poster; an animated web banner; an infographic; even the humble business card is explored. Along the way, wisdom is offered, tips and time-saving tricks are shared, the secrets of working graphic designers are revealed ? all with the requisite doses of wit one expects from seasoned professionals with decades of experience. [WorldCat]

Mots clés typologiques